Lite uppdatering

Va ju ett tag sen jag skrev här... vissa tycker tydligen att jag är lite för dålig på att uppdatera..

Så kände att jag får väl göra ett tappert försök nu då, har ju hänt endel sen sist. Det har ju varit alla hjärtans dag och allt, plus i kanten för viktor som kom med röda rosor och en liten söt nalle =) Väldigt uppskattat måste jag säga, började dagen med skivstångspass på friskis och sen vidare till forshaga för att se viktor spela match. Kvällen inleddes först med pizza och sen en sväng ner på stan med robin och frida. Bowling på score stod först på listan och sen blev de en sväng bort till biljardnian, men där var servitrisen så otrevlig att det inte blev speciellt långvarigt. Kvällen avslutades med en baugett på sjökvisten och en promenad hem till viktor =)
 
Söndag, dags att besöka våran nya lägenhet igen för att ta lite mått och kolla runt ordentligt. Konstigt att det aldrig ser ut som man kommer ihåg det.. kändes mkt större förra gången vi var där men blir nog bra ändå =)
Nu är de klart vem som vann fighten om vart soffan ska stå.. viktor vann för den fick inte plats där jag ville ha den men men ska inte klaga, jag får ju fin utsikt från mitt blivande lilla kontor. Haha kontor och kontor jag får välja ett litet skrivbord där jag kan ha alla mina grejer istället för under soffbordet som de är nu.
Efteråt blev det en runda bland lite möbelaffärer, sommarlagret, jysk och Ikea. Hittade endel möbler som vi tänkt ha  i den nya lägenheten,, tyvärr kommer dom gräva en större grop i min  plånbok den månaden, inte speciellt bra tjaming eftersom vi ska till sälen bara två veckor senare.. hmm lös den lilla ekvationen om hur min lön ska räcka till allt de så är ni inte dåliga =P

Idag har varit en hyffsad dag, bra början men furktansvärt jobbig på slutet. Min sista kund jag hade idag är väldigt speciell, en gammal liten dam som är på gränsen till helt dement. (Dement= du kommer inte ihåg nutid speciellt bra)
Så idag var det permanent, en behandling som tar ca två timmar. Är redan inställd på innan att de här kommer bli tufft för jag klippte henne lite väl kort förra gången och då är de nästan för kort för att rulla upp dag.
Men men ska komma till saken hon är väldigt pratsam och fräck i mun så de blir endel svordomar och fräcka kommentarer, men värst är att hon fastnar alltid på en replik eller fråga som hon upprepar hela tiden sen (för hon kommer ju inte ihåg att hon nyss frågat mig de.) Så idag har jag svarat på frågan: "varför blev du frisör, alltid velat bli de?" ungefär sisådär 30 gånger tror jag. Som ni förstår är de fruktansvärt tröttsamt!
Bäst är när man frågar henne något som t.ex: vad jobbade din man med? eller något om vart hon bor eller vad hon gjort i helgen kan man nästan inte hålla sig för skratt när hon svarar: " du de vettifan de" eller " du de har jag fan ingen aning om" Usch man ska inte skratta för de är synd om henne, men de låter så himla roligt bara.

Nu blir de att hoppa i säng, är så himla trött den här veckan.. Men inte långt kvar nu för jag är ledig på fredag!!!
Natti natti


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0