Upp och ner

Hej igen, jag var visst inge vidare på det här med att hålla bloggen uppdaterad.. finns ju så mkt annat roligt som tar upp min tid :D

Men men tänkte skriva en rad eller två här igen i fall de är någon som vill läsa. Min träningskurva har verkligen svängt upp och ned sen nyår... fort upp och lika fort ned.. Men blev lite lite träning under helgen.

Lördagen började med en tur ut till mamma och pappa för att testa dom nya skridskorna, kändes lite vingligt eftersom de va första åket för iår.. snopet nog kom jag ca 10 m och gjorde en rejäl vurpa. Tänkte de va som fan, nog för att de inte va igår jag åkte på ett par nyslipade skridskor men riktigt så dålig är jag inte.. testade ca 5 min till men gick trögt och fick aldrig riktigt något fint glid.
Inte konstigt att jag ramlade, killen som hade slipat mina skridskor visste inte riktigt va han gjorde.. stora hack och ojämn yta hade gjorde de ganska svårt för mig att ta mig framåt.. Trött,sur och mäkta irriterad åkte jag tillbaka med dom och fick dom omslipade. Bara för att man är tjej och inte tränar hockey betyder inte att man godtar vad som helst.  Men hade då redan tröttnat för dagen..

Söndag, äntligen hade min viktor kommit hem från trysil, så nu bar de av till molkom för att hämta hans skridskor.
Även där hade vi riktigt otur, teståkte uppe på IP där någon tydligen roat sig med att kasta grus på isen så vi klev snabbt av och begav oss ner till sjön istället.. Nudå skulle jag väl äntligen få testköra mina skridskor ordentligt, men icke. Då va vi så jävla frusna att det bar av hemmåt.. 
Så  mkt för skridskor denna helgen blev de inte..

Måndag: Dags för jobb igen, roligt men skönare att va ledig!! Kvällen blev de inge träning utan mys i soffan framför tvn med viktor =)

Tisdag: haha nejdu ingen träning idag heller, va placerad i soffan framför boxen med greys anotomy ungefär hela dagen.

Onsdag: Jobb igen, roligt som vanligt :) Idag orkade jag faktiskt lyfta min rumpa ur soffan och dra mig iväg på ett core-pass på friskis. Riktigt roligt men jobbigt! Härlig ledare som verkligen fick en att orka mer än vad man först trott!!

Torsdag: Monsterdag på jobbet: 9-20  + tränignsvärk efter igår. Känns ganska bra i kroppen efter så lång arbetsdag, men lyckades komma iväg på ett styrka/medel-pass på friskis ändå. Tyckte jag att gårdagens pass va jobbigt va de inget  mot det här!! Kroppen skakade nästa efteråt för att alla muskler va så trötta, men känns riktigt skönt nu!

Som sagt kämpar vidare med mina träning och med nyttig mat nu ska dom där hemska bekvämlighets-kilona bort!!
 Vill ge Viktor, min pojkvän, ett stort plus i kanten för att han stöttar mig enormt mkt nu med det här. För att orka fortsätta krävs ibland att man har någon som uppmuntrar och berömmer en, i alla fall för en sån äkta latmask som jag!!
Återkommer med mer rapporter om min fortsatta kamp mot vågen, ha de så bra!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0