Roadtrip till Jönköping

Idag har jag varit i jönköping på frisörmässan =) Åkte dit med lite folk från malins salong i arvika, maria och anna som vi åkte i samma bil med var väldigt goa och under hela vägen dit och hem blev det väldigt många skratt. Skönt så när man inte känner någon av dem sen tidigare och de ändå känns avslappnat.
Resan dit började 06.10 från shell nobel imorse, var väl nere i jönköping vid ca 09.20. Mässan öppnade inte förrän tio men de gjorde inget för då hann vi ta svängen via toaletten.
Mässan var väl lite mindre än vad jag hade trott men ändå kul att gå runt och kolla in allt, köpte nåt spänne, lite smink (var skitbra pris så de va svårt att inte köpa för mkt) och så beställde jag en ny sax =) Blev lite pinsamt där, för jag hade helt glömt bort postnr till salongen, försäljaren stirrade på mig och frågade lite dumt: "kan du inte adressen till din egen salong?!" och jag försöker lite fint säga att de är inte min salong utan jag hyr bara stol där, pinsamt!!!! Den lilla kön som stod och lyssnade och såg när jag blev utskämd oxå! usch usch..
Såg tre visningar oxå, den första var skitdålig nån häftig liten japan från hollywood som stod på catwalken och klippte en tjej.. inget imponerande där inte. Andra visningen från keune-blend var hyffsad, inga färger som man gör på "vanliga" kunder kanske..
Tredje visningen var skitbra, american crew. Tjugotal manliga modeller med mkt snygga klippningar!! Kändes verkligen som jag fick massor av nya frisyrtips.

Vi struntade i sista visningen för vi var så slitna, utan åkte hemåt istället.. efter typ halva vägen tog vi matpaus och precis efteråt när vi körde vidare satt vi och sa vad skönt de skulle bli och komma hem tidigt och helt plötsligt så small de till i motorn och lät som något pysste ut. Stannade och försökte kolla vad som hänt, men jag säger bara fyra tjejer utan ficklampa som ska försöka hitta felet. Försökte starta igen men var ingen idé, de stannade en snäll man och bogserade oss åt sidan... efter mkt skratt och krångel kom vi i alla fall hem!
Vad skönt idiotförklarad man känner sig när nåt sånt händer och man har ingen aning om nånting.. den snälle mannen som hjälpte oss tog en snabb titt och konstaterade att fläktremmen hade hamnat fel, var säkert något mer oxå men men... Nu vet jag tre saker som alltid ska finnas med i min bil: reflexväst, ficklampa och en fläktrem..(eller hur de nu stavas) Pappa har nämligen bestämt att jag inom de närmaste ska lära mig att byta en sån..hmm låter svårt...

Sammanfattning: Mkt rolig dag med lite fynd och mkt ny inspiration!!
Obs! Kommer lägga upp massa bilder imorn!!


Kommentarer
Marie

Haha, jag ser framför mig hur du och Malin står där och kliar er i huvet! :P

2009-03-08 @ 11:51:58
URL: http://hannymariejohansson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0