Lyckobubbla..

Ni vet dom där  tillfällena när man har en sån där bra dag.
När man ser sig själv i spegeln och känner att ja idag känns det bra, du vet när man inte känner sig så där ful, tjock och tråkig som man brukar. Utan faktiskt kan känna att man ser ju bra ut och är nöjd med sin kropp. Man befinner sig i en liten lyckobubbla.

Det är då man är så dum rent ut sagt korkad att man råkar säga till sin sambo/pojkvän: "kolla nu börjar de synas att jag tränar så hårt, kolla min muskler börjar synas"  och man får ett svar som: "jadu gumman, du får nog kämpa på lite till"
Min första reaktion var att snabbt kolla mig omkring för att hitta något i närheten som är tillräckligt hårt för att slänga i huvudet på honom, men lugnar mig och fräser lite surt: "glädejdödare, sköt ditt du och låt mig va ifred!" 

Och pang så sprack bubblan och man är tillbaka till den underbara verkligheten, ni vet den när man gör allt för att undvika helkropps-speglar...


Kanske finns det någon mer tjej som känner igen sig i detta..?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0