Åldern är bara en siffra, inuti är vi alla lika


Som frisör känns det ibland som om man är mer pyskolog än frisör.

Som idag t.ex. hade jag en kund som precis hade fått flytta in i sin nya lägenhet. I likhet med mig hade hon och hennes sambo flyttat isär av början av sommaren. Men till skillnad från mig hade dom inte ett lika fredligt avslut som jag o viktor. Mycket krångel vad de gällde ägodelar och pengar, till råga på allt hade en nyfiken granne precis avslöjat att hon redan hade blivit ersatt av en ny kvinna.
Tror inte ens jag behöver beskriva hur dåligt hon mådde eller hur bitter hon kände sig..
Den kunden va i 80-års åldern..

Har insett idag att det spelar ingen roll hur gammal du än är, så gör det precis lika ont när du inser att din älskade inte va den drömprins som du hade hoppats på..

Att livet kan va precis lika jävligt och tufft oavsett om du är 80 eller 22..
O jag som trodde livet blev lättare med åren..











"Står i din port står bara still
För en minut sen var du min
en tredjedel av den jag var går hem
för en är krossad, en är din
det här är slutet på vår film"













Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0